Oznaczenia
Europejski system ochrony
produktów regionalnych i tradycyjnych
Oznaczenia
W Polsce mamy już 37 produktów
z oznaczeniami ChNP, ChOG oraz GTS
Oznaczenia
Produkty z oznaczeniami ChNP, ChOG oraz GTS
to nasz prawdziwy powód do dumy!

Najważniejsze, że dotarliśmy do zwykłego konsumenta

dodano: 05.02.2016     autor: Trzy Znaki Smaku
Najważniejsze, że dotarliśmy do zwykłego konsumenta

W ostatnich dniach kampanii dociera do nas mnóstwo pozytywnych opinii i dowodów na to, że trzy lata ciężkiej pracy odniosły spodziewany efekt. Oto, co powiedział nam autor licznych pokazów kulinarnych z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych z unijnymi oznaczeniami jakości ChNP, ChOG i GTS, pan Wojciech Wołosowski, kuchmistrz Izby Rzemieślniczej w Krakowie.

„Kampania Trzy Znaki Smaku była nam wszystkim bardzo potrzebna. Głównie po to, by ludzie mogli się zapoznać ze wspaniałymi polskimi produktami regionalnymi i tradycyjnymi z oznaczeniami ChNP, ChOG i GTS, by dowiedzieli się, gdzie mogą je kupić.

Zakrojone na szeroką skalę działania medialne oraz spotkania podczas targów i festiwali na pewno w tym pomogły. Wcześniej wiele osób znało oznaczenia z produktów zagranicznych, teraz mogły się one przekonać, że i w Polsce mamy swoje kulinarne skarby.

Moim zdaniem ważne było i to, że dzięki informacjom na temat samego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych do wielu ludzi wreszcie dotarło, jak bardzo restrykcyjnie są przestrzegane zasady przyznawania oznaczeń. Że mówiąc o wysokiej jakości nie jesteśmy gołosłowni: wszystko jest regularnie sprawdzane.

Dzięki kampanii dotarliśmy do producentów. Pan lub pani X. sprzedający, powiedzmy, miód przestali być anonimowi. Zostali opisani z imienia i nazwiska, pokazani szerszej publiczności – choćby podczas wspomnianych targów czy festiwali. Sam na co dzień obserwuję, że coraz więcej klientów poszukuje produktów od konkretnych osób – bo docenili ich ciężką pracę, która przekłada się na jakość i smak. W tym roku, podczas targów w Poznaniu byłem świadkiem rozmowy producenta z klientem, który przyjechał wiele kilometrów specjalnie po to, by się z nim spotkać i coś od niego kupić. Myślę, że to wielkie wsparcie i ogromna satysfakcja dla wytwórców, którzy dzięki temu zainteresowaniu nie mają problemu ze zbytem i mogą inwestować w swoją działalność.

Także i w restauracjach – czyli w środowisku, które mi osobiście jest najbliższe – docenia się świetną żywność regionalną i tradycyjną. Często w karcie, obok nazwy dania, widnieje także nazwa użytego produktu z oznaczeniem. A dzieje się tak, bo klienci tego oczekują.

Bardzo żałuję, że kampania się już kończy. Uważam, że trwała za krótko. Tak jak powiedziałem, wyniki wszystkich działań są bardzo widoczne, jednak wciąż mamy sporo do zrobienia, dlatego mam nadzieję, że nie jest to ostatnie słowo w sprawie produktów regionalnych i tradycyjnych z unijnymi oznaczeniami.”


Galeria
Aktualności z tej samej kategorii
Krupnioki śląskie z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym!
Krupnioki śląskie z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym!
21.12.2016
21 czerwca 2016 r. krupnioki śląskie trafiły do unijnego rejestru chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych.
Kiełbasa krakowska sucha stara się o rejestrację jako Gwarantowana Tradycyjna Specjalność
Kiełbasa krakowska sucha stara się o rejestrację jako Gwarantowana Tradycyjna Specjalność
21.12.2016
14 czerwca 2016 r. wniosek o rejestrację kiełbasy krakowskiej suchej został przesłany do Komisji Europejskiej i czeka na rozpatrzenie.
Kiełbasa biała parzona wielkopolska coraz bliżej rejestracji!
Kiełbasa biała parzona wielkopolska coraz bliżej rejestracji!
21.12.2016
11 lutego 2016 r. wniosek o rejestrację kiełbasy białej parzonej wielkopolskiej został przekazany do Komisji Europejskiej, co oznacza zakończenie krajowej procedury rejestracji.