Oznaczenia
Europejski system ochrony
produktów regionalnych i tradycyjnych
Oznaczenia
W Polsce mamy już 37 produktów
z oznaczeniami ChNP, ChOG oraz GTS
Oznaczenia
Produkty z oznaczeniami ChNP, ChOG oraz GTS
to nasz prawdziwy powód do dumy!

Kampania „Trzy Znaki Smaku” ruszyła!

dodano: 07.03.2013     autor: Trzy Znaki Smaku
Kampania „Trzy Znaki Smaku” ruszyła!

W dniu 7 lutego 2013 r. rozpoczęła się trzyletnia kampania informacyjna pt. „Trzy Znaki Smaku”, której głównym inicjatorem jest Agencja Rynku Rolnego, wspierana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Kampania finansowana jest przez Unię Europejską oraz Rzeczpospolitą Polską.

Istotą programu „Trzy Znaki Smaku” skierowanego na rynek polski jest informowanie nt. wspólnotowego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, a także promocja znakowanych w tym systemie produktów spożywczych.

Unia Europejska chroni wspomniane powyżej produkty przyznając następujące oznaczenia:

  • Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP),
  • Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG),
  • Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS).

Główny przekaz kampanii ma za zadanie zachęcać do konsumpcji produktów wytwarzanych w ramach unijnego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz podkreślać zalety wynikające z uczestnictwa w tym systemie, ze względu na ich następujące zalety:

  • różnią się od produktów masowych i posiadają gwarancję wysokiej jakości, ponieważ podlegają surowym przepisom produkcji i kontroli,
  • istnieje możliwość odtworzenia ich historii,
  • odpowiadają nowoczesnemu stylowi życia przyjaznemu i bliskiemu naturze,
  • swoje charakterystyczne cechy zawdzięczają temu, że powstały w konkretnych regionach lub tradycyjnym sposobom wytwarzania,
  • ich jakość wynika z doświadczeń i tradycji kształtowanych przez całe pokolenia,
  • ochrona unijnego systemu powoduje, że ich fałszowanie jest karane.

Kampania „Trzy Znaki Smaku” skierowana jest przede wszystkim do:

  • konsumentów,
  • wytwórców produktów (rolnicy, przetwórcy z sektora rolno-spożywczego, organizacje zrzeszające producentów i przetwórców żywności),
  • odbiorców pośrednich (dystrybutorzy artykułów spożywczych, hurtownicy artykułów spożywczych, kupcy detaliczni artykułów spożywczych oraz szeroko pojęty kanał HoReCa – restauratorzy i adepci szkół gastronomicznych).
Aktualności z tej samej kategorii
Krupnioki śląskie z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym!
Krupnioki śląskie z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym!
21.12.2016
21 czerwca 2016 r. krupnioki śląskie trafiły do unijnego rejestru chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych.
Kiełbasa krakowska sucha stara się o rejestrację jako Gwarantowana Tradycyjna Specjalność
Kiełbasa krakowska sucha stara się o rejestrację jako Gwarantowana Tradycyjna Specjalność
21.12.2016
14 czerwca 2016 r. wniosek o rejestrację kiełbasy krakowskiej suchej został przesłany do Komisji Europejskiej i czeka na rozpatrzenie.
Kiełbasa biała parzona wielkopolska coraz bliżej rejestracji!
Kiełbasa biała parzona wielkopolska coraz bliżej rejestracji!
21.12.2016
11 lutego 2016 r. wniosek o rejestrację kiełbasy białej parzonej wielkopolskiej został przekazany do Komisji Europejskiej, co oznacza zakończenie krajowej procedury rejestracji.